Om arrangementet
· Ønsker din bedrift å korte ned på produktutviklingstiden?
· Ønsker din bedrift å teste nye produkter med mange forbrukere?
· Ønsker din bedrift å minske risikoen ved produktlansering i HORECA og hos dagligvarekjedene?
Flere av medlemmene i Fremtidsmat har vist stor interesse for FoU-prosjektet Food(R)evolution som utvikler en tjeneste for å teste nye, bærekraftige produkter i kantiner, samle inn detaljerte tilbakemeldinger og hjelpe matprodusenter til å lykkes. Food(R)evolution er et samarbeidsprosjekt med blant annet Nofima, Coor, Hoff og Orkla. I medlemsmøte vil Coor presentere konseptet Food(R)evolution (www.foodrevolution.no<http://www.foodrevolution.no/>). I etterkant av presentasjonen inviteres det til en workshop og åpen dialog om hvordan konseptet kan innfri behov og skape verdi for medlemmene i Fremtidsmat.
Bærekraft står høyt på agendaen hos myndighetene og næringsmiddelindustrien, men også hos forbruker. Noe en også fikk bekreftet på møtet i Fremtidsmat 2. mars hvor tema var offentlige anskaffelser og her ble det blant annet trukket frem at bedriftenes forhold til bærekraft har stor betydning for valg av leverandør. I følge de nasjonale kostholdsrådene er konsumet av bærekraftig mat i Norge for lavt, og utviklingen går for langsomt. For å øke farten kreves endringer i matsystemet. Matprodusenter trenger bedre treffsikkerhet i produktutvikling, Horeca-bransjen trenger utfyllende bærekrafts kompetanse og forbrukere ønsker seg bedre tilgang på bærekraftige alternativer i matveien. Innovasjonsprosjektet Food(R)evolution kobler sammen matprodusenter, kantineleverandører, teknologiaktører og forskning ved å bruke norske kantiner som et slags laboratorium, hvor kantinegjester får smake på nye matvarer tilknyttet matprodusenters bærekraftige satsinger.
Møtet arrangeres i samarbeid med bemanningsselskapet Coor og Fremtidsmat. Coor er et nordisk konsern og er totalleverandør av bemanningstjenester som drifter mer enn 150 kantiner, personalrestauranter og kaffebarer.
Legg igjen en kommentar