John Arne Jørgensen, markedssjef i Slåtto, har vært en av drivkreftene bak selskapets satsing på nye, innovative og sunne måltidsløsninger. Her deler han sine tanker gjennom svarene på våre fire faste spørsmål.
- Hvem er dere og hva driver dere med?
Slåtto er et selskap som spesialiserer seg på salg og utvikling av produkter for storhusholdning og servicemarkedet. Med over 40 års erfaring har vi etablert oss som en av landets ledende matvare-leverandører innen HORECA, servicehandel og storhusholdning. Vi produserer pizza, pizzabunner og glutenfrie produkter, og samarbeider tett med produsenter for å sikre høy kvalitet og innovative løsninger til våre kunder. Vår lands-omfattende salgsorganisasjon består hovedsakelig av faglærte kokker som tilbyr skreddersydde matløsninger og ekspertise. Vi er offensive og innovative, med fokus på å utvikle nye og spennende produkter, og distribuerer våre varer gjennom grossister over hele landet.
- Hva er visjonen deres eller hva brenner dere for?
Vi i Slåtto er opptatt av å være en kvalitetsleverandør med fokus på å utvikle spennende konsepter som er tilpasset markedets ønsker. Vi liker å være tidlig ute med nye ideer og har mot til å prøve noe nytt.
Vi arbeider kontinuerlig med å forbedre våre produkter for å gjøre dem sunnere og har signert Helsedirektoratets intensjonsavtale.
Vi brenner også for å fremme sunnhetsmerking av menyer, noe som dessverre ikke er tilgjengelig i Norge i dag. Vi mener det er viktig at forbrukerne enkelt kan se hvilke måltidsløsninger som er sunnere.
- Hva betyr Fremtidsmat for dere?
Klyngesamarbeidet i Fremtidsmat er viktig for Slåtto. Det bidrar til kompetanseutvikling og gir oss verdifull kunnskap og ideer for utvikling av sunnere mat. Samarbeidet fungerer som en møteplass for bransjekolleger hvor vi kan utveksle idéer og best praksis. Ved at fagfolk, forskere og næringsliv møtes og samarbeider fremmes innovasjon og utvikling. Vi er svært engasjert i klyngen, og dette gir oss mye tilbake. Aktiv deltakelse og involvering er viktig for å oppnå maksimalt utbytte.
To produkter som har blitt utviklet med inspirasjon fra Fremtidsmat, er fiskeburgeren med tare og grov pizzabunn. I samarbeid med kunder har fiskeburgeren vunnet NM i sunn fastfood to ganger. Dette illustrerer hvordan klyngesamarbeidet har direkte innvirkning på vår produktutvikling.
- Noe annet du ønsker dele?
Vi oppfordrer flere til å spre budskapet om verdien av å delta i klyngesamarbeidet. Vi ønsker å inkludere flere aktører for å skape en enda bredere sammensatt gruppe som kan bidra med ulike perspektiver og ekspertise. Vårt samarbeid i Fremtidsmat har vært svært berikende, og vi tror flere kan dra nytte av denne plattformen for innovasjon og utvikling.