Om arrangementet
Antall bevisste forbrukere er økende. Disse er opptatt av sunn og bærekraftig mat og drikke. Våre medlemsbedrifter ønsker å bygge sin konkurransekraft gjennom å tilby produkter med gode helseegenskaper og bærekraft. For å oppnå dette er det behov for et tettere samarbeid mellom bedriftene og kunnskapsmiljøene.
- Fremtidsmat skal bidra til at det skapes nye, sunne mat og drikkevarer som gir medlemmene økt konkurransekraft.
- Fremtidsmat skal bidra til at Oslofjordregionen blir et tyngdepunkt for sunn og bærekraftig mat og drikkeproduksjon.
- Fremtidsmat skal bidra til at alle skal kunne spise og drikke med god samvittighet.
- Klyngens arbeid vil i tillegg til helse og bærekraft være en arena for bygging av konkurranskraft generelt gjennom tenketanker og prosjektsamarbeid i allianse med relevante organisasjoner.
Hva vet du om fremtiden?
Sammen kan vi danne oss et bilde av hva den digitale forbrukeren vil være opptatt av, hva myndighetene og handelen vil kunne foreta seg, hvilke helseaspekter vil kunne bli vektlagt,
Vil nye kundesegmenter oppstå?
hvordan tilgangen på råvarer vil kunne bli med klimaendringer, hvordan
handelsavtaler kan påvirke din bedrift og bransjen og så videre..?
Gjennom å få et grep om fremtiden og ulike fremtidscenarier vil din
bedrift kunne foreta de grep som er nødvendig for å stå rustet og være i
forkant.
Innovasjon Norge har tilbudt seg å avholde en Foresight prosess hvor vi
alle er invitert til å bidra og trekke nytte.
Foresight brukes i voksende omfang internasjonalt. I de senere år har
ulike regjeringer, organisasjoner og bedrifter intensivert arbeidet med
å forstå framtiden gjennom foresight. Foresight er blitt et svar på
hvordan man på en systematisk måte kan reflektere rundt og forholde seg
til framtidige utfordringer.
Fullbooket, dessverre.
—
Program:
26. november
kl. 8:30 Registrering og morgenkaffe
9:00 Tenketank / Foresight
– Lunsj
Avslutning klokken 15:00
Legg igjen en kommentar