Om arrangementet
Workshop torsdag 27. april – Forbrukerkommunikasjon
Sted: Nofima Ås Påmelding: Ida.synnove.grini@nofima.no
Temaet for Workshopen vil være Forbrukerkommunikasjon knyttet opp til utfordringene matvareindustrien har når de skal kommunisere budskapet om at industrifremstilt mat også kan være sunn, god og næringsrik.
Innledere til workshop vil være:
Hanne Hennig Havdal, Animalia: Helse- og ernæringspåstander og de begrensningene det gir med hensyn på kommunikasjon til forbruker.
Annechen Bahr Bugge, SIFO/HIOA: Forbruker og industrifremstilt mat.
Knut Ivar Karevold, GreeNudge: «Nudging» som et verktøy for å få forbruker til å spise sunnere?
Parntere i Fremtidsmat vil si noe om hvordan de jobber med forbrukerkommunikasjon
Mulige temaer for gruppediskusjoner:
- Hva er utfordringen for din bedrift i forhold til kommunikasjon med forbruker?
- Hvordan klarer noen å endre folks valg så totalt?
- Hvordan få folk til å benytte seg av kostrådene?
- Hvordan formidle det til kundene? Eks Palmeolje
- Hvordan formidle egenskapene ved produktene til kundene?
- Hva er det som virker og hva virker ikke?
- Ulik kommunikasjon til forbruker og til storhusholdning
Legg igjen en kommentar