Om arrangementet
Dette er et lanseringsmøte for rapporten «Hvordan påvirke forbrukere til å velge sunnere». Kom og hør hva politikere, næringslivsledere og forskere mener om de nye mulighetene!
Dato: | 30. mars 2017 – kl. 0900-1400 |
Sted: | Næringslivets Hus, Middelthunsgate 27 i Oslo |
Arrangør:
Møtet er et arrangement fra prosjektet ”Kunnskap til handling”, i regi av GreeNudge, Norgesgruppen og Tine. Nofima er samarbeidspartner.
Program:
- Åpning v/statsråd
- Hanne Refsholt, konsernsjef i Tine
- Runar Hollevik, konsernsjef i Norgesgruppen
- Petter Brubakk, direktør NHO mat og drikke
- Helsedirektoratet
- Samira Lekhal (Senter for Sykelig Overvekt) og Knut Ivar Karevold (GreeNudge)
- Annechen Bahr Bugge (Sifo) og Øydis Ueland (Nofima)
- Diskusjon med involvering av deltakerne
Vertskap for møtet er Knut Ivar Karevold og Samira Lekhal som leder prosjektet
”Kunnskap til handling”.
Velkommen! Begrenset antall plasser. Påmelding: https://response.questback.com/sykehusetivestfold/qw3oreery4.
Kontakt info@greenudge.no hvis du har spørsmål.
PROSJEKTET «KUNNSKAP TIL HANDLING»
- Prosjektet oppsummerer vitenskapelig kunnskap om hvordan forbrukerne
påvirkes i ”valgets øyeblikk” - Rapporten viser hvordan folk påvirkes av plassering, merking, porsjonering og
pris og andre virkemidler i butikker, restauranter og skoler - Prosjektet anbefaler hvordan bruke adferdsøkonomiske virkemidler til å
stimulere forbrukere til å velge litt sunnere hver dag - Arbeidet er gjennomført i samarbeid mellom Sifo, Nofima, SSO i HSØ og
GreeNudge. Prosjektledelse: GreeNudge - Finansieringspartnere: Norgesgruppen og Tine, med bidrag også fra NHO mat og
drikke, Forbrukerrådet, Lerøy, Grete Roede, Sifo, Nofima og GreeNudge - Vitenskapelige partnere: Cornell University (New York), Insead (Paris) og HEC
(Paris).
Legg igjen en kommentar