Skip links

  • Skip to primary navigation
  • Skip to content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to footer

Fremtidsmat

Mat for bedre helse

Main navigation

  • Forside
  • Aktuelt
  • Arrangementer
  • Organisasjon
  • Medlemmer
  • Bli deltaker
  • Kontakt

Laster Hendelser

« All Events

  • Beklager. Denne hendelse har allerede funnet sted.

Kunnskap til handling – «Hvordan påvirke forbrukere til å velge sunnere»

30. mars 2017 kl. 09:00 – 14:00

Detaljer

Dato:
30. mars 2017
Tid
09:00 – 14:00

Sted

NHO-Bygget, Majorstuen, Oslo
Norge + Google Map

Om arrangementet

Dette er et lanseringsmøte for rapporten «Hvordan påvirke forbrukere til å velge sunnere». Kom og hør hva politikere, næringslivsledere og forskere mener om de nye mulighetene!

Dato: 30. mars 2017  – kl. 0900-1400
Sted: Næringslivets Hus, Middelthunsgate 27 i Oslo
Alle er enige om at det er smart å spise sunt, men hvordan få det til i praksis? Hvordan gjøre det lett å velge sunt ved å designe butikker, kiosker, restauranter og skoler på riktig måte? Hvordan kan myndighetene, næringslivet og forskere samarbeide for å fremme sunnere valg?

Arrangør:

Møtet er et arrangement fra prosjektet ”Kunnskap til handling”, i regi av GreeNudge, Norgesgruppen og Tine. Nofima er samarbeidspartner.

Program:

  • Åpning v/statsråd
  • Hanne Refsholt, konsernsjef i Tine
  • Runar Hollevik, konsernsjef i Norgesgruppen
  • Petter Brubakk, direktør NHO mat og drikke
  • Helsedirektoratet
  • Samira Lekhal (Senter for Sykelig Overvekt) og Knut Ivar Karevold (GreeNudge)
  • Annechen Bahr Bugge (Sifo) og Øydis Ueland (Nofima)
  • Diskusjon med involvering av deltakerne

Vertskap for møtet er Knut Ivar Karevold og Samira Lekhal som leder prosjektet
”Kunnskap til handling”.

Velkommen! Begrenset antall plasser. Påmelding: https://response.questback.com/sykehusetivestfold/qw3oreery4.
Kontakt info@greenudge.no hvis du har spørsmål.

PROSJEKTET «KUNNSKAP TIL HANDLING»
  • Prosjektet oppsummerer vitenskapelig kunnskap om hvordan forbrukerne
    påvirkes i ”valgets øyeblikk”
  • Rapporten viser hvordan folk påvirkes av plassering, merking, porsjonering og
    pris og andre virkemidler i butikker, restauranter og skoler
  • Prosjektet anbefaler hvordan bruke adferdsøkonomiske virkemidler til å
    stimulere forbrukere til å velge litt sunnere hver dag
  • Arbeidet er gjennomført i samarbeid mellom Sifo, Nofima, SSO i HSØ og
    GreeNudge. Prosjektledelse: GreeNudge
  • Finansieringspartnere: Norgesgruppen og Tine, med bidrag også fra NHO mat og
    drikke, Forbrukerrådet, Lerøy, Grete Roede, Sifo, Nofima og GreeNudge
  • Vitenskapelige partnere: Cornell University (New York), Insead (Paris) og HEC
    (Paris).
+ Google kalender+ iCal eksport

Reader Interactions

Legg igjen en kommentar Avbryt svar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Event Navigation

  • « Ny handlingsplan for bedre kosthold lanseres i 2017
  • Cerealfagdagen – bakerbransjen i det grønne skiftet »

Footer

Fremtidsmat

Fremtidsmat er en næringsklynge for matvareprodusenter, forskningsmiljøer og kunnskapsbedrifter som er opptatt av å utvikle mat med gode helseegenskaper.

 

Siste tweets

  • RT @erik_arnesen: Noe overraskende… ? https://t.co/v5OnV20UTs 4 år
Follow @Fremtidsmat

Søk

Fremtidsmat · Innovasjonssenteret Campus Ås · tlf: +47 69 88 99 88